Verbouwingstrends door Leo Houkamp

Verbouwingstrends is een televisieprogramma waarin particulieren meer te weten komen over het inrichten van hun huis. Het programma is ontwikkeld door Leo Houkamp en wordt elke zondag uitgezonden op SBS6. Het programma dient verschillende doeleinden:

  • Informeren
  • Motiveren
  • Stimuleren

In de eerste plaats probeert het programma van Leo Houkamp mensen te informeren over bestaande verbouwingstrends. Je leert in het programma bijvoorbeeld welke materialen of kleuren in de mode zijn en hoe je deze het beste kunt inzetten wanneer je met een verbouwing bezig bent. Ook krijg je een beter idee van moderne meubels en hoe je een woning het meest effectief kunt inrichten. De laatste tips op het gebied van ruimte en stijl komen in het programma veelvuldig aan bod. De presentatoren interviewen vakmensen of vooraanstaande personen uit het bedrijfsleven, waardoor je binnen mum van tijd een compleet beeld hebt van alle verbouwingstrends op dat moment. Dat is precies wat Leo Houkamp met zijn programma wilde bereiken. Hiernaast worden diverse beelden uit de praktijk getoond. Je ziet hoe de theorie in de praktijk wordt gebracht en zo leer je ook je eigen stijl kennen. Naast een informerende functie werkt het programma ook motiverend. Iedere kijker ziet de nieuwe trends en wil hier natuurlijk zelf ook iets mee doen. Wanneer je op de hoogte bent van de nieuwste ontwikkelingen neem je hier eerder aan deel. Het programma motiveert mensen dus om bij te blijven met wat andere Nederlanders aan het doen zijn. Tot slot heeft het programma ook een duidelijk stimulerende rol. Tijdens het programma komen verschillende thema’s aan bod, waaronder ‘zelf aan de slag’ en ‘tips en tricks’. Wanneer de aflevering afgelopen is ga je natuurlijk eens op het internet kijken of jij ook zelf aan de slag zou kunnen. Je bekijkt online hoe duur alle nieuwe snufjes zijn en misschien besluit je dan wel dat dit de moeite waard is. Je wordt gestimuleerd om tot een aankoop over te gaan. Deze mix van informeren, motiveren en stimuleren is cruciaal in het programma van Leo Houkamp en is mede verantwoordelijk voor haar succes.

Wie is Leo Houkamp?

Leo Houkamp is een succesvolle ondernemer uit Rotterdam. Na zijn middelbareschooltijd besloot hij om Nederlands Recht te gaan studeren. Hij specialiseerde zich daarbij in ondernemerschap. Leo Houkamp heeft veel van zijn kennis in de praktijk opgedaan. Dit was niet altijd even makkelijk, hij heeft zeker een aantal tegenslagen gekend. Houkamp is het brein achter een aantal goedlopende mediaconcepten. Zo introduceerde hij bijvoorbeeld het concept ‘ontdek je succesfactor’. Hierin komen jonge ondernemers achter hun eigen talenten. Ook is Leo Houkamp het brein achter TV Media Partners. Hij is de eigenaar van dit bedrijf en hij houdt zich hierbij bezig met het ontwikkelen van populaire televisieprogramma’s worden. Een aantal voorbeelden van recente successen zijn Verbouwingstrends, De Succesfactor en Succes aan tafel. Alsof dit nog niet genoeg is runt Houkamp ook een aantal zeer succesvolle hotels. Zijn doel is om individuele ondernemers een kans te geven om succesvol te worden. Ook wil hij organisaties helpen hun processen te stroomlijnen.

Meer weten over deze mediamagnaat?

Wil je meer weten over de mediamagnaat Leo Houkamp, neem dan eens een kijkje op http://verbouwingstrends.tv/. Op deze site krijg je een kijkje achter de schermen en zie je wat Houkamp drijft om zijn programma’s te blijven ontwikkelen. Ook leer je meer over zijn achtergrond en zijn privésituatie. Ben je dus geïnteresseerd in jouw ontwikkeling als ondernemer, dan is het zeker de moeite waard even op bovenstaande link te drukken. Met de ideeën van Houkamp kun jij als je individu verder ontwikkelen.